FANDOM

Winterhold är en stad belägen på den nordöstra spetsen av Skyrim och är hem till framstående College of Winterhold. Winterhold var en gång en stor, livlig och välmående std.. I 4E 122, en omvälvande händelse som kallas "Great Collapse" inträffat, där de flesta av stadens byggnader föll ner i havet av spöken. Winterhold nu bara består av ett fåtal elementära byggnader och College of Winterhold, en av de enda ursprungliga strukturer fortfarande stående. Många av de återstående invånarna i Winterhold misstänker att kollegiet orsakade stadens förstörelse. Kollegiet står fast vid tron att det orsakades på grund av jordbävningen i Vivec och efterföljande utbrott av Red Mountain i Morrowind. De få kvarvarande invånarna i Winterhold kan vanligtvis hittas "dricker sina sorger bort" i Frozen härd, och de flesta av dessa tecken kan peka dig till lokala uppdrag. Birna på "Birna s förvarings" kan också sälja dig Coral draken Claw för 50 septims, som du behöver för att undersöka Yngol Barrow ytterligare.