FANDOM

Den Tsaesci, vilket innebär Snake Palace, är en ras av vampiric ormar härrör från kontinenten Akavir, öster om Tamriel. Ormen-folk tydligen "åt" de män som levde på Akavir, även om denna fras kan innebära att de jämställs med dem som en kultur. Deras utseende har beskrivits på olika sätt vid många tillfällen, den enda konsekvensen är att de är " lång, vacker (om skrämmande), omfattas av guldvag. " De har beskrivits som att ha mänskliga övre organ och serpentin lägre kroppar i vissa fall och att vara helt ormliknande i andra. Den Tsaesci är kända för att slåss utan sköldar eller rustningar, med bara svärd i strid. Den typ av ras är en väv av historiska motsättningar, så vad lite är känt om dem är osäker. Det är omöjligt att skilja fakta från eventuella utsmyckningar av berättare ivriga att göra Tsaesci mer monstruösa.

Historia Redigera

Den Tsaesci invaderade en gång Tamriel i 1E 2703, men drevs tillbaka av styrkor från kejsar Reman I. Överlevande Tsaesci i Cyrodiil fungerade som legosoldater och personliga vakter adelsmän. [3] De lämnade många influenser på Imperials, såsom läror legionen och dess utrustning (t.ex. Dai-katana, Blades och Dragon rustning), och en hög samhälle som vördade allt Akaviri. Den Interregnum cementerade betydelse draken som symbol för riket. Flera Tsaesci tjänstgjorde även som potentat, som agerar i stället för kejsaren när Reman dynastin slutade. Den första potentat, Versidue-Shaie, inledde riket i andra eran, en tid av kaos och kaos. Han och hans arvinge, styrde Tamriel för fyra hundra år som Akaviri potentater, tills mord som slutade sin regeringstid i 2E 430.

Slumpartad wiki