FANDOM

Den Imga, eller människoapor, är infödd beastfolk av Valenwood. De ser Aldmeri som sina överordnade och som ett porträtt av ett ideal, civiliserat samhälle. Imga gå till desperata åtgärder för att efterlikna Aldmeri: de bär uddar, praktik med dueling svärd, och försöker tala med perfekt enunciation och höviska seder trots deras grus, baryton röster Dessa intelligenta apor sägs ha blomstrade i Valenwood. långt innan Aldmer någonsin kom dit. de sambo i skogarna med Bosmer stammarna, och även bebor många av de övergivna mänskliga handelsstationer som hade fastställts under andra kejsardömet.

Varje individ bär någon form av titel, vare sig det Baron, Duke, Earl, eller liknande, som de använder när han talade medlemmarna i Thalmor (men trots vad titlarna antyder, det finns ingen jordägande Imga). Mer extrema Imga raka deras kroppar och pulver deras hud vit att verka mer som Altmeri. Den Imga känner att Män är under dem som mindre beastfolk och låtsas att hitta deras lukt ytterst stötande: när Män är runt, Imga hålla parfymerade hörn av sina kappor till näsan Deras reproduktionsbiologi inte är väl förstått.

I Falinesti, kolonier av Imga apor samla Kollopi, en trädlevande gnagare, från ändarna av de slenderest grenarna av graht-ekar. De "ape män" är naturligtvis fingerfärdigt, och är kända för sin smidighet. De klättrar under de Kollopi gnagare sedan hoppa upp till "plocka" dem från deras pinnar. Dessa Kollopi används sedan för att göra en enkel bond skålen med samma namn. Alla Imga försvann från Valenwood cirka 2E 582 att vänta ut i slutet av Planemeld och Alliance War. Enligt Altmer författaren Cirantille, gick de till "besöka Falinesti", som på liknande sätt hade försvunnit från Tamriel många år tidigare. Det är okänt exakt när staden eller Imga tillbaka.

Den imgakin är en typ av guldfärgade apan, är inte uppenbart även någon faktisk relation rasen kan ha med Imga.

Slumpartad wiki