FANDOM

Goblin-ken (eller troll-kin ) är en ospecifik term som används för att hänvisa till flera olika beastfolk, inklusive troll, troll och gremlins. Även tekniskt älvor, är Orcs anses vara troll-ken på grund av den allmänna tron ​​att de på något sätt relaterade till troll. Goblin-ken används som slavar av den Altmer av Summerset Isle. Under Camoran Dynasty, har hundratals troll-ken fri från de styrande i Summerset Isle och fick sedimentera länderna norr om Valenwood. De Orcish stammar valde att bosätta sig högt i Wrothgarian bergen, nära Old Hroldan, som var en del av High Rock på tiden. Detta var på grund av deras beroende av en sällsynt lurvig jätte tusenfoting herdbeast som kan leva enbart på höga höjder på alpina och fjällnära foder. Trollet-ken grundade Orsinium (bokstavligen översättas som Orc-Town) på platsen. Efter den första plundringen av fästningen av Order of the Diagna och den efterföljande återuppbyggnaden av Gortwog gro-Nagorm, Orsinium hade tydligen blivit enbart bebodda av Orcs, utan vidare hänvisning till deras kolleger goblin-ken.

Slumpartad wiki